Markering 8. mai - Den nasjonale frigjørings- og veterandagen

8. mai feirer vi friheten og hedrer norske veteraner fra andre verdenskrig og frem til dagens inter­nasjonale operasjoner. 133 luftving /Evenes flystasjon og Evenes kommune inviterer i samarbeid med alle veteraner i Evenes til markering av Den nasjonale frigjørings- og veterandagen.

Programmet 8. mai:

• 08:30 Nedleggelse av kranser ved minnebautaer v/luftvingens sjefssersjanter. Veteraner som ønsker det kan også delta her.
  • 10:00 Oppmøte innmeldte veteraner v/hovedport (port nord) Evenes flystasjon.
  • 10:40 Seremoni starter
  • 11:30 Lunsj for veteraner med lunsjforedrag
  • 12:45 Transport av veteraner ut av hovedport. Arrangement over.

Veteraner som ønsker å delta på arrangementet på flystasjonen må melde seg til administrasjonen ved Evenes kommune med fullt navn, fødselsdato og telefonnummer innen fredag 3. mai. kl 12:00.

Illustrasjonsfoto Den nasjonale frigjørings- og veterandagen. - Klikk for stort bildeIllustrasjonsfoto Den nasjonale frigjørings- og veterandagen. Forsvaret