Første eie til leiekontrakt inngått i Evenes kommune.

Evenes kommune har inngått første kontrakt på leie til eie i Evenes kommune som en er ny milepæl for boligutvikling i kommunen.

Oppføring av nye leiligheter på Liland i Stuslåtta.  - Klikk for stort bildeBygging av leiligheter på Liland. Terje Bartholsen

Kontrakten ble inngått mellom Evenes kommune og en ung ansatt ved Evenes flystasjon som har hatt ønske om å bosette seg i kommunen. Kjøper er svært fornøyd med ordningen og glad for muligheten til å velge bolig først.

Leie til eie-kontrakten gir en unik mulighet til å leie bolig i en periode på inntil fem år, med opsjon på å kjøpe boligen i løpet av perioden. Gjennom leie til eie har man mulighet å spare opp egenkapital gjennom leieforholdet, samt at man drar nytte av eventuell verdistigning i leieperioden.

Boligene som er valgt ut i programmet ligger på Liland i Stuslåtta 3, og Evenes kommune har totalt 6 boliger som er avsatt til dette.

Programmet vil ikke bare hjelpe unge førstegangskjøpere å etablere seg i området, men vil også hjelpe med å øke tilgjengeligheten av rimelige boliger i kommunen.

Det gjenstår fortsatt 5 boliger i prosjektet. Dersom du er interessert, finner du mer om ordningen her: Utvelgelse «Leie til eie» - leiligheter i Evenes kommune - Evenes kommune