Elisabet Norlund innstilles som ny kommunedirektør i Evenes

Et enstemmig rekrutteringsutvalg anbefaler kommunestyret i Evenes å tilsette Elisabet Norlund (35) som ny kommunedirektør etter Bjørn Tore Sørensen som overtar samme jobb i Tjeldsund.

Elisabet Norlund (i midten) er innstilt som ny kommunedirektør i Evenes. Rekrutteringsutvalget har bestått av (fra venstre): Stine Sørensen Åsli, tillitsvalgt/Fagforbundet, Jan Inge Yttervik, Evenes Tverrpolitiske liste, Skjalg Hamnes, varaordfører (SP) og Terje Bartholsen, ordfører (AP). Foto: Evenes kommune. - Klikk for stort bildeElisabet Norlund (i midten) er innstilt som ny kommunedirektør i Evenes. Rekrutteringsutvalget har bestått av (fra venstre): Stine Sørensen Åsli, tillitsvalgt/Fagforbundet, Jan Inge Yttervik, Evenes Tverrpolitiske liste, Skjalg Hamnes, varaordfører (SP) og Terje Bartholsen, ordfører (AP). Foto: Evenes kommune.

Norlund er utdannet lærer (1-10) og er siviløkonom fra Nord universitet. Hun har vært økonomisjef i Torsken kommune, Senja kommune og Trenregimentet i Hæren med ansvar for et budsjett på 1,6 milliarder kroner. Hun er i dag seniorrådgiver ved Forsvarets økonomisenter.

Rekrutteringsutvalget har lagt vekt på at Norlund har en solid utdannelse, viktig erfaring og gode referanser fra kommunal sektor i både en liten og en større kommune. Hun kan vise til gode resultater i samarbeid med andre og som leder med personalansvar.

Elisabet Norlund har familietilknytning til Evenes og kjenner kommunen godt.

“Jeg er svært glad og ydmyk for den tilliten rekrutteringsutvalget har vist ved å innstille meg som ny kommunedirektør i Evenes. Nå avventer jeg kommunestyrets behandling av saken” sier Norlund.

Ordfører Terje Bartholsen som har ledet rekrutteringsarbeidet er veldig fornøyd med at Norlund er klar for Evenes.

“ Vi hadde svært gode kandidater å velge mellom og har gjennomført en grundig prosess, samtidig som den har vært rask og smidig. Vi er glad for at Norlund ønsker å starte hos oss og har enstemmig anbefalt kommunestyret å tilby henne jobben som kommunedirektør i en av landets mest spennende kommuner” sier Bartholsen.

Kommunestyret i Evenes behandler saken torsdag 20. juni.